måndag 9 november 2009

Malmö here I come!

Fick ett mail från Anna (chef för bildjournalistutbildningen) i lördags.
Rubrik: Praktik på Sydis

Jag har fått praktikplats på Sydsvenskan! Känns otroligt kul, jag kunde inte tänka mig en bättre praktikplats. Sydsvenskan är den dagstidning i Sverige som satsar mest på foto. Idag körde dom en bild över bägge ledarsidorna, härligt nytänkande. Både tror och hoppas att det kommer bli en otroligt lärorik tid, ser redan fram emot våren.

Pratade lite med Lars Dareberg (fotochef på Sydsvenskan) om praktiken idag. Han är en riktigt skön kille, känner mig redan välkommen till tidningen. Det är bara att börja söka lägenhet i Malmö nu.

Tänkte passa på att köpa en Sydsvenskan nu när jag är i Sthlm (föreläsningar i veckan o fotomässan till helgen), men den gick inte att få tag på. De flesta ställen hade inte den och där den brukar finnas var den slut...snopet.

PS. Bildspelet är färdigt nu, ska försöka ladda upp det nu ikväll...

2 kommentarer:

Anders Nordlén 9 november 2009 kl. 23:05  

oh vad roligt! Skön början på veckan, grattis så jättemkt =)

Lars D 10 november 2009 kl. 19:40  

Du är hjärtligt välkommen Kristoffer!

Men när det gäller Sydsvenskan så är det bara att vänja sig. Den är alltid slut, överallt.
Så fruktansvärt poppis:)

Sköt om dig och mys mässan.


/LarsD

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP