måndag 23 november 2009

Back to reality

Efter en fullmatad vecka i Sthlm känns Sundsvall väldigt trist och tråkigt. Känner mig understimulerad och undermotiverad, känner att jag både vill och borde ta tag i saker man har ingen ork eller motivation. Kanske bra att varva ner ibland och bara vara...


Erika i Sthlm

Som tur är så är alla inte lika tråkiga som jag. Robin och Simon har försökt dra igång något som heter Benspenn, första uppgiften gick ut på att gå ut och plåta efter kl 24.00 med en speciell låt i lurarna. Läs mer om hur det gick här eller här.

För övrigt har vi en kurs i digital bildbehandling nu, den som började i sthlm. Senaste veckan har vi bl.a. testat om våra objektiv fokuserar rätt. Himla lurigt det där, enligt vår föreläsare Stefan fokuserar 30 % av objektiven fel (d.v.s. fokus hamnar inte där fokuspunkten ligger). Det värsta är att detta gäller alla gluggar, när vi testade i klassen var det Canons 24-70 (L-glugg för 13000 kr) som felfokuserade mest. Mina gluggar klarade sig hyfsat men ingen av dom var perfekt.


Simon tar en tupplur mellan fokustesterna, eller råkar han bara blunda. Hur var det nu, en bild ljuger aldrig....eller?

1 kommentarer:

Anders Nordlén 24 november 2009 kl. 21:22  

Vilken underbar hållning jag har! Slående!

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP