fredag 13 mars 2009

Finlandsbåten.

Då har man spenderat ännu en kväll på Finlandsbåten, sex långa timmar på en flytande fyllefärja tillsammans med tangodansande medelåldersfinskor. Hur kul kan det bli? Som med allt annat, så roligt som man gör det!

- Träffade på en tjej i cafeterian vars fot jag kört över med min reseväska tidigare. Hon frågade om jag ville ha bordssällskap och jag tänkte varför inte. Vi satt och snackade om allt möjligt, Åke Green, svensk invadringspolitik, Hufvudstadsbladet, journalistik, innan hon gick till tax freen för att köpa fin whiskey.

- Gled till baren för att kolla in underhållningen. Gissa om jag blev överraskad när jag fick höra en helt okej version av If I Ain't Got You med Alicia Keys.

- Gled tillbaka till hytten och möte en kostymgubbe i korriden. Han kom ut ur en hytt, vingla till lite, stödde sig mot väggarna med bägge händerna och muttrad "Fy fan alltså". Gled vidare med ett leende på läpparna, inte varje dag 50-åringar beter sig som fjortisar.

- Väl i hytten försökte jag kopiera några av dom gamla vinnarna i Årets Bild tävlingen. Utrustning: Kameran i Macbooken och en hytt. Kan ni gissa vilka bilder jag tänker på (interngrej för bildjour studenter)?



- Innan jag hoppade av skorven fick jag syn på en XIT och hittade lite äkta Ålandshumor, saxat ur tjuvlyssnarspalten:

En äldre man hälsar på två tjejer i 15-årsåldern
Mannen: – Tjena tjejer. Hur är det i dag? Känns det som en vanlig onsdag eller en ovanlig onsdag?
Tjejerna: – Ehum … (Mumlar något ohörbart)
Mannen: – Nej just det, vad skulle ni veta? Ni har ju inte varit med om så många onsdagar i era liv ännu.

11 kommentarer:

Anonym 13 mars 2009 kl. 22:57  

HAHAHA, knäpp du är :P Men det var snygga imitationer!

Anonym 13 mars 2009 kl. 23:55  

astrid lindgren, flyktingen som skulle utvisas och palme? Den pekande handen vet jag inte.

Anonym 14 mars 2009 kl. 00:41  

HAHA HUMOR PÅ HÖG NIVÅ ÅLAND!!! Klockrent!

Toffe Boffe 14 mars 2009 kl. 09:10  

Tackar, tackar. Johan leder än så länge med 3 rätt av 4. Nån som grejar allihopa?

Anonym 14 mars 2009 kl. 10:57  

Astrid Lindgren, Fängelsebilden, Flyktingen och Palme? ;D

Toffe Boffe 15 mars 2009 kl. 12:11  

And the winner is.....Amanda! Snyggt jobbat, ett pris väntar på dig när du kommer tillbaks till Sundsvall.

Anonym 15 mars 2009 kl. 22:02  

Wihooo! ;D Väntar med spänning på priset!

Anonym 17 mars 2009 kl. 00:43  

Jag ser årets bild 1996 iaf ;) Kul att det rullar på med praktiken! fick du din 5d:a?

Toffe Boffe 17 mars 2009 kl. 07:03  

Nej, har inte fått den ännu. Börjar tvivla på om jag någonsin kommer få den...

Anonym 17 mars 2009 kl. 07:15  

Okej, jag trodde det handlade om partypics poser ;)

Toffe Boffe 17 mars 2009 kl. 16:26  

Hehe, du har fotat för mycket partypis Emil! Och i så fall saknades ju elefanten, vilken klassiker ;)

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP