måndag 2 mars 2009

Att fota eller inte fota, det är frågan

Det är sjukt svårt o vara fotograf! Jag har oftast ångest över att jag inte fotar mera eller har med mig kameran oftare. Det ligger ju något i att ju mera man fotar desto bättre blir man...

Men samtidigt känns det ofta som kameran förstör en del av upplevelsen, speciellt om man försöker motivera sig till att fota på fritiden. Det blir lätt så att man fokuserar helt på att ta bra bilder och glömmer bort att ha roligt på väg. Man hamnar i photo-mode, får tunnelseende och ser bara bra bilder. Istället för att uppleva saker och ting själv förevigar man dom åt andra.

I helgen var till Umeå och hade en toppenhelg. Skidåkning, klättring och fest inklämt på två fullproppade dygn. Jag hade med mig kameran men tog bara två exponeringar på hela helgen. Skulle jag haft mindre kul om jag fotat mera? Bra fråga, men ibland är det skönt att bara vara ledig!

1 kommentarer:

Cathrine Leván 3 mars 2009 kl. 20:01  

Håller med dig! Känner likadant ibland..

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP