söndag 9 maj 2010

Fotboll

I ett försök att fräscha upp min i princip tomma sportportofolio begav mig till Swedbank arena där MFF mötte Åtvidaberg.

Förutsättningarna var enkla, jag var där för att träna men om jag fick några bra bilder skulle jag skicka in dom och så fick redigerarna välja. Fotande utan press med andra ord, skönt!

Det började dock inte så bra. När jag kom till arenan märkte jag att jag glömt extrabatteriet till 1D:an på redaktionen och batteriet som var i huset dog efter 30 minuter. Fick klara mig på 2 st 5D hus resten av matchen vilket inte riktigt är optimalt (jämför Ferrari med Lada). Och i halvtid märkte jag att jag också glömt minneskortsläsaren, det löste sig som tur var då Emilia Olofsson (frilans för skånskan) lånade ut sin.

Resultatet blev fint, dragarbilden i tidningen på Wilton som gör 3-1 (vilket också blev slutresulatet).




Jag gillar också den här på Mehmetin när han gjorde 1-0.




PS. Konstigt att det trots 9000 i publiken kan se tomt ut på Swebank arena, dom som var där hördes dock rejält!

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP