tisdag 6 oktober 2009

Eremit?

Har förkorvat mig i Grävandets grunder den senaste månaden men nu har jag hittat ut ur mörkret!

Vi har börjat med Bildjournalistskt Projekt som ska ebba ut i ett bildspel på fotomässan i Stockholm. Igår fick vi lyssna på Lars Dareberg, en guru inom bildjournalistiken, som pratade om bildspel och multimedia. Otroligt inspirerande!

Har börja bolla ideer till projekt och snöat in mig att foto en eremit. Eller eremit är kanske inte rätt ord, snarare en person som flytt samhällets kapitalism och frigort sig från alla världsliga ting för att bli ett med naturen. Lever ensam ute i skogen och odlar sina egna grönsaker och fiskar i en vacker älv. Tror en sådan människa skulle ha en hel del intressant att säga. Frågan är bara hur man lyckas hitta han/hon?

Någon som känner (till) en "eremit"?

Min back-up plan är ett familj/kollektiv som är självförsörjande (utan el och rinnande vatten) och odlar sin egen mat. Samma baktanke här, flytt kapitalismen o.s.v. Någon?



Porträtt på Norde
OBS! Personen på bilden har ingenting att göra med texten.

2 kommentarer:

Norde 6 oktober 2009 kl. 18:45  

Välkommen till min lilla lya på 22kvm. Där bor jag själv med min lilla tygkoala och tillsammans odlar vi konstiga växter i skåpen. Jag försöker även utnyttja solen till den mån jag kom, främst som väckarklocka på morgonen. Låter detta intressant? Hör av dig till Eremiten Norde. ;D

Anonym 7 oktober 2009 kl. 23:08  

Om du minns 100 höjdare och hur de besökte massa konstiga människor en säsong så besökte dom en man som bodde ute i skogen. Han hade ingen kontakt med någon egentligen och var väldigt väldigt gammal. Kolla om han lever!

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP