torsdag 27 augusti 2009

Nostalgi 2

Regnat här i Sundsvall hela dan...



...påminner mig om den här bilden. Nyhetschefen ville ha en bild på regnet som sköljt över stan hela natten och fortfarande gjorde det på morgonen när jag kom på jobb. Hade en del annat o göra så satte regnbilden på ska-göra-listan. När jag tog tag i den igen hade det sluta regnat. Väntade hela dan på att en regnskur skulle komma men icke sade nicke. När arbetsdagen närmade sig sitt slut tröttnade jag på att vänta och drog ut Madde som fick traska i pölar med sina minimarketkängor. När jag satt på redaktionen och redigerade bilden så började det regna igen...




Älskar männsikor som inte är rädd för att ta ut svängarna. Fick Birgitt att posera i en fontän, när vi var klara var hon dyngsur, men bilden blev bra.




Pensionerade stadsarkitekten Folke Wickström.




Tre fnitriga tjejer till en artikel om skolstarten.




Jag och reporter-Frippe på bondbröllop.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP