söndag 14 juni 2009

Talk to strangers!

Var in på Frippes blogg idag och kikade lite. Otroligt bra blogg, härligt roligt och bara allmänt underbar (speciellt om man är ålänning). Hursomhelst, hittade en länk till en lite udda chatsida, http://omegle.com/.

Man går in på sidan, trycker på start och börjar direkt chatta med en total främling, himla kul om man är uttråkad. Började chatta med en person och efter ett tag kom det fram att hon var 20-årig universitets student från korea. När jag sa att jag var en news photographer fick jag till svar "wow, u r awesome". Precis den självförtroende boost jag behövde en trött söndagsmorgon så jag tackade och bockade innan jag loggade ut och rullade till jobbet. Ge det ett försök!



Den här gamla bilden passar bra idag.


Nu är det glass, jordgubbar och Mythbusters som gäller. Mumma!

5 kommentarer:

j.croona 15 juni 2009 kl. 17:30  

Fan vilken rolig chatsida, det är ju en helt fantastisk idé! :D

Hur går det på jobbet? Får du ge utlopp för kreativiteten? :D

Toffe Boffe 15 juni 2009 kl. 17:59  

Eller hur, verkligen toppensida!

Går så där på jobbet. Har jobbat en vecka nu och känns som det mesta har gått skit. Är inte nöjd med ett enda jobb faktist... Bilderna funkar men inget blir riktigt bra, lite smådepp över hela situationen. Tidspressen håller på o ta kol på mig...

Teddy 15 juli 2009 kl. 07:50  

tjena!

mycket fina bilder du har laddat upp här:) gillar de flesta och denna med vattenspeglade gatlyktor är suverän!
btw, du och Madelen gör ett mycket bra jobb där på ålandsblaskan!

Erica 22 juli 2009 kl. 16:39  

du är så jävlars duktig på att fota!

Toffe Boffe 23 juli 2009 kl. 01:17  

Tackar, tackar :D Kul att ni gillar bilderna. Har haft en liten depp period där det känts som inget blivit riktigt bra. Då är det alltid extra kul med lite beröm. Tror jag börjar se ljuset i tunneln nu som tur är, är roligt att fota igen.

Och erica, du verkar vara rätt grym på att dansa! Ska du till Sundsvall till hösten igen?

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP