tisdag 17 februari 2009

Misstagen är bäst?

Ofta när jag fotar testar man något och märker direkt att det inte funkar och kör vidare på ett annat spår. Sen när man kommer hem och kollar igenom bilderna är det ibland "misstaget" som är bäst. Den bilden har något som de andra saknar. Kanske beror det på att man har en bild i huvudet som man vill skapa och då missar man andra spår som är bättre. Kanske beror det på att det var en testbild och att personen inte var beredd...



Här är ett bra exempel. Jag skulle testa ljuset och gjorde en exponering, blev inte nöjd och gled in på andra banor. Utav de 300 bilderna jag tog var det här bland dom bästa. Varför? Jag vet inte, den förmedlade bara en känsla som dom andra saknade



Det är alltid kul att gå igenom gamla bilder, man ser oftast bilderna på ett annat sätt än första gången och hittar nya pärlor. Den här bilden föll i glömska eftersom den var så poserad, men nu tycker jag den är skönt just därför.

(Mannen på bilderna är för övrigt Jocke Sandström, grym DJ och en riktigt skön prick!)

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP