fredag 13 februari 2009

Jobba eller chilla?

Jag får ofta ångest när dagen närmar sig sitt slut och man inte fått något vettigt gjort. Ibland räcker det med att man inte gjort något vettigt på kvällen. En sorts fobi mot lathet. Jag vill inte vakna om 3 år och känna att jag slappat bort tre år på universitet och inte lärt mig nått...

Man lever bara livet en gång och det känns som man inte borde slarva bort det (med att spela tv-spel). Det finns så många borde: man borde ta tag i fotograferingen, starta något projekt, sätta sig in i hur man filmar och för att inte tala om att diska.
Men samtidigt är det ju så skönt att ta det lugnt ibland... hänga med vänner och bara ha kul...

Och jag vill inte heller vakna upp om 3 år och känna att jag inte haft roligt, bara stressat på med massa jobb.

Livet är inte lätt...






0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP